Kampanjer    visa alla »
Roberts Radio Revival Mini
BĂ€rbar DAB/FM radio
1 975 Kr2 490 Kr
KEF Muo
BÀrbar bluetooth-högtalare
1 990 Kr3 490 Kr

Köpvillkor

AllmÀnt
Alla priser pÄ hemsidan Àr inklusive svensk moms pÄ 25%.
Vi levererar enbart inom Sverige.
Vi sÀljer till bÄde privatpersoner och företag.
Alla varor Àgs av Snyggt Ljud tills full betalning erhÄllits.
Om du Àr under 18 Är krÀvs mÄlsmans skriftliga godkÀnnande innan du kan lÀgga en order.

Om tvist skulle uppstÄ sÄ följer vi alltid AllmÀnna reklamationsnÀmndens beslut (ARN).


Leverans allmÀnt
Lagervaror skickas omgÄende, normalt samma dag eller senast nÀsta vardag efter att vi fÄtt din bestÀllning.
BestÀllningar som inkommer före 13:00 kan som regel skickas samma dag om varorna finns i lager.
Varor som ej finns i vÄrt lager brukar vanligtvis kunna skickas inom 1-5 arbetsdagar, ofta direkt frÄn leverantören.
Kontakta oss för en mera exakt leveransuppgift pÄ: info@snyggtljud.se eller pÄ tel: 0522-12360.
Skulle det uppstÄ fördröjningar utöver normal leveranstid sÄ meddelas du om detta via e-post eller telefon och har dÄ möjlighet att hÀva ditt köp utan extra avgifter.
Paket skickas med av oss vald transportör (normalt DHL) och kan hÀmtas ut pÄ nÀrmaste utlÀmningstÀlle. Om varor direktlevereras frÄn leverantör sÄ vÀljer de leverantör.
Om du lÀmnar mobilnummer vid bestÀllning sÄ aviseras du med SMS för snabb hantering, annars fÄr du en avisering per e-post.
Vid tunga eller skrymmande paket kan ibland hemleverans anvÀndas dÀr godset körs ut direkt hem till dig! Transportören meddelar dig i förvÀg innan de kör ut och du har dÄ möjlighet att Àndra dag. NÀr du lÀgger din order sÄ tÀnk pÄ att lÀmna ett telefonnummer dÀr transportören lÀtt kan nÄ dig dagtid. Hemleverans sker alltid under dagtid.



Fraktalternativ

DHL Servicepoint
Snabb leverans till ditt nÀrmaste DHL-ombud, tex en affÀr, bensinstation eller liknande i din nÀrhet. max 20 Kg. Normal leveranstid Àr ca 1-2 arbetsdagar (till en del avlÀgsna orter och till norra Sverige kan det ta nÄgon dag extra).


DHL Hemleverans (dagtid)

Paket körs hem till din port/tomtgrÀns mot en lÄg avgift (59kr).
Hemleverans ingÄr dessutom kostnadsfritt pÄ alla bestÀllningar med paket som vÀger mer Àn 20kg, eller nÀr det Àr mÄnga paket, alternativt Àr för skrymmande för leverans till ombud.
Hemleverans sker enbart under dagtid. Transportören kontaktar dig innan leverans.
OBS: Hemleverans kan ej ske om du har lantbrevbÀrare, dÄ lÀmnas varan/varorna pÄ nÀrmaste godsterminal och du fÄr sjÀlv hÀmta dÀr.



DHL Företagspaket
Företagspaket anvÀnds enbart till företag och leverans sker under kontorstid utan avisering. Ifyllt företagsnamn Àr ett krav.



Brev

Brev gÄr att vÀlja nÀr din/dina varor vÀger max 0,5 Kg och dÀr vÀrdet inte överstiger 800 Kr.



Fraktkostnad
Just nu fri frakt pÄ allt! Vi bjuder pÄ billigaste fraktalternativet!


TillÀgg
Hemleverans: 59 Kr (ej om du har lantbrevbÀrare)
Företagspaket: 49 Kr


Du kan alltid se totala fraktkostnaden i kassan innan du bestÀller.

Ej uthÀmtade paket
Paket som skall hÀmtas ut hos ombud ligger kvar i 14 dagar. Om inte paketet/paketen hÀmtas ut i tid sÄ returneras de, vilket innebÀr extra arbete och kostnader för oss. I sÄdana fall mÄste vi debitera dig för vÄra omkostnader, dock minst 200 Kr. Falska bestÀllningar polisanmÀles.


Leveransförseningar
Vid en eventuell försening av leveransen sÄ meddelas du som kund om detta och fÄr information om ny berÀknad leveranstid. Om vi inte kan leverera inom skÀlig tid sÄ har du rÀtt att hÀva köpet utan extra kostnader.


Vid transportskada
Vi hjÀlper dig alltid med reklamationer av skadat gods, vi ombesörjer nyleverans eller Äterbetalning, du behöver bara tÀnka pÄ följande:
1. Skulle du upptÀcka en skada pÄ paketet/paketen nÀr du hÀmtar ut hos ombud, dÀr man kan misstÀnka att innehÄllet Àr skadat sÄ ska du pÄtala detta direkt sÄ att ombudet kan notera detta.
2. Om du fÄr dina varor hemlevererade sÄ mÄste du kontrollera om paketet/paketen har nÄgra skador och isÄfall be chauffören att notera detta pÄ fraktsedeln.

3. Om innehÄllet har blivit transportskadat sÄ mÄste du pÄtala detta till oss sÄ snart som möjligt efter mottagandet sÄ att vi kan reklamera skadan hos fraktbolaget.


Betalning
Alla betalsÀtt förmedlas av Payer Financial Services AB som Àr en registrerad betaltjÀnstleverantör under Finansinspektionens tillsyn och Àr PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkÀnd av VISA och MasterCard.
Payer Checkout Àr den kompletta, sÀkra och goda betallösningen! Den som köper fÄr alltid vÀlja betalsÀtt innan köpet slutförs och valfriheten maximeras.
I Payer Checkout finns betalsÀtten kort, faktura, direkt- eller delbetalning. LÀs mer om Payer Checkout pÄ payer.se

Följande betalningssÀtt finns:


1. Kortbetalning  
Betala enkelt och smidigt med bank- eller kreditkort. Vi accepterar Visa, MasterCard samt Diners Club.
NÀr du klickat pÄ "bekrÀfta bestÀllning" sÄ dirigeras du om till betalvÀxelns betalfönster dÀr du knappar in alla kortuppgifter.
Alla köp kopplas till en sÀker och godkÀnd betalvÀxel (payer.se) som Àr en
PCI DSS certifierad PSP (Payment Service Provider) vilket betyder att din kortinformation endast gĂ„r till betalvĂ€xeln och inlösande bank, inga sĂ„dana uppgifter Ă€r tillgĂ€ngliga för oss pĂ„ Snyggt Ljud. Överföringen av information Ă€r krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering. SĂ€kerhetsstandarden 3D Secure borgar för extra hög sĂ€kerhet, observera dock att ditt kort mĂ„ste vara anslutet till 3D-secure, detta gör du enkelt pĂ„ din internetbank.



2. Direktbetalning med din internetbank
Ett snabbt och sÀkert sÀtt att betala pÄ.
NÀr du klickat pÄ "bekrÀfta bestÀllning" sÄ dirigeras du om till Payers betalfönster dÀr du kontrollerar dina uppgifter, sedan dirigeras du vidare till din banks inloggningssida dÀr du slutför betalningen. All kÀnslig information gÄr endast till godkÀnd och PCI DSS certifierad betalvÀxel (payer.se) och inlösande bank, inga sÄdana uppgifter Àr tillgÀngliga för oss pÄ Snyggt Ljud. I dagslÀget kan du som anvÀnder Swedbank eller Handelsbanken anvÀnda direktbetalning.



3. Faktura  (privatpersoner och företag!) Maxbelopp: 50.000 kr
NÀr du vÀljer faktura som betalsÀtt fÄr du hem dina varor innan du betalar. TjÀnsten faktura kostar fn. 19 Kr och du ser kostnaden direkt i kassan, inga andra avgifter tillkommer.
Fakturan förfaller 14 dagar efter köpet för privatpersoner och 30 dagar för företag.
Fakturan sÀnds via e-post och kan Àven ligga med i försÀndelsen.
Du mÄste vara minst 18 Är gammal vid bestÀllningstillfÀllet. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebÀr kreditupplysning.
Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift pÄ fn. 60 kr samt dröjsmÄlsrÀnta.
För att se fullstÀndiga villkor för Payer Financial Services AB faktura via Collector Bank, se lÀnkarna nedan:
AllmÀnna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
Observera att namn och adress mÄste stÀmma med folkbokföringen.




4. Delbetalning (privatpersoner) maxbelopp: 50.000 kr.
NÀr du vÀljer betalsÀttet delbetalning sÄ kan du via Payer Financial Services AB och Collector Bank AB dela upp betalningen pÄ 3, 6, 12, 24 eller 36 mÄnader.
Collector Bank kommer att skicka fakturan till dig med förfallotid i slutet av mĂ„naden. De extra avgifter som tillkommer Ă€r listade i tabellen nedanför och framgĂ„r alltid pĂ„ Payers betalsida  nĂ€r du vĂ€ljer typ av delbetalning.
För att följa din delbetalningskampanj sÄ behöver du betala det belopp som framgÄr pÄ fakturan som skickas i mitten pÄ varje mÄnad.
Aviavgift pÄ 29 kr tillkommer. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebÀr kreditupplysning.
Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift pÄ fn. 60 kr samt dröjsmÄlsrÀnta.
För att se fullstĂ€ndiga villkor för Payer Financial Services AB’s delbetalning via Collector Bank AB se lĂ€nkarna nedan:
AllmÀnna villkor för kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Observera att namn och adress mÄste stÀmma med folkbokföringen.

Exemplen pÄ produktsidorna gÀller 12 mÄnader rÀntefritt inklusive upplÀggningsavgift 295 kr och aviavgift 29 kr.

HÀr kan du se dina kostnader för delbetalning beroende pÄ vilken avbetalningsplan du vÀljer.

  UpplĂ€ggningsavgift (engĂ„ngsavgift) MĂ„nadsvis avi-avgift ÅrsrĂ€nta (%)
Upp till 3 mÄnader 95 Kr 29 Kr 0%
Upp till 6 mÄnader 195 Kr 29 Kr 0%
Upp till 12 mÄnader 295 Kr 29 Kr 0%
Upp till 24 mÄnader 295 Kr 29 Kr 9,95%
Upp till 36 mÄnader 295 Kr 29 Kr 9,95%













Minsta orderbelopp för att kunna delbetala Àr 1000 Kr, maxbeloppet Àr 50.000 Kr.


5. Förskottsbetalning till bankgiro
Du kan betala in köpesumman till vÄrt bankgirokonto: 5102-0477 efter att du fÄtt ett ordererkÀnnande frÄn oss med ett ordernummer som du anger i meddelanderutan. Vi hanterar bestÀllningen först efter att pengarna blivit registrerade pÄ kontot.

6. Postförskott
Vi skickar varan direkt till dig och du betalar först nÀr du hÀmtar ut varan frÄn nÀrmaste utlÀmningsstÀlle eller till transportören vid hemleverans. Max orderbelopp Àr 10.000 Kr. En avgift pÄ 100Kr tillkommer.


7. Betalning i butik
Du som vill hÀmta ut dina prylar direkt frÄn vÄr butik skickar enklast in din bestÀllning pÄ mail eller ringer oss direkt sÄ lÀgger vi upp en order. Vi kontaktar dig sedan nÀr du kan hÀmta varorna. Betalar gör du dÄ med kort eller kontanter.



Öppet köp (OBS:gĂ€ller bara vid oöppnade produkter)
NÀr du handlar hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp, med undantag för specialbestÀllda varor och mÄttanpassade varor sÄsom kablar i metervara.
Om du Ängar ett köp inom 30 dagar sÄ ska du först kontakta oss, sedan kan du returnera varan till oss och fÄr dÄ tillbaka hela köpesumman, dock stÄr du sjÀlv för fraktkostnaden till oss och varan skall skickas med företagspaket och inte vara belagd med lösen.
För att kunna nyttja "öppet köp" sÄ mÄste varan returneras i obruten förpackning, inga förseglingar fÄr brytas. Varan skall vara i sÀljbart nyskick utan behov av kompletteringar eller annan ÄtgÀrd. Vi bistÄr gÀrna med returfraktsedlar till sjÀlvkostnadspris.
Om du Ängrar ett köp inom 14 dagar sÄ Àr det ÄngerrÀtten som gÀller, se nedan.



ÅngerrĂ€tt
Som konsument har du rÀtt att Ängra ett köp inom 14 dagar frÄn det att du tagit emot varan, enligt
Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affĂ€rslokaler. Om du vill utnyttja din Ă„ngerrĂ€tt sĂ„ kan du kontakta oss frĂ„n kontaktformulĂ€ret, eller pĂ„ mail: info@snyggtljud.se eller telefon: 0522-123 60. Observera att specialbestĂ€llda varor som tillverkas pĂ„ bestĂ€llning Ă„terköps ej, inte heller mĂ„ttanpassade varor sĂ„som kablar i metervara,  inte ljud- och bildupptagningar eller programvaror vars plombering Ă€r bruten (gĂ€ller Ă€ven teknisk plombering tex registrering av serienummer). Du fĂ„r försiktigt undersöka varan, men den ska vara i vĂ€sentligt oförĂ€ndrat skick. Om produkten Ă€r anvĂ€nd eller Ă€ndrad pĂ„ sĂ„dant sĂ€tt som inte behövs för att undersöka varan, skadad eller att det saknas tillbehör sĂ„ kommer det göras ett vĂ€rdeminskningsavdrag. Originalkvitto ska bifogas och paketet ska mĂ€rkas med returnummer (du fĂ„r ett returnummer efter kontakt med oss). Du stĂ„r sjĂ€lv för fraktkostnaden till oss och vi ser helst att returer skickas som företagspaket för snabbast hantering. Vi bistĂ„r gĂ€rna med returfraktsedlar till sjĂ€lvkostnadspris. FörsĂ€ndelsen fĂ„r ej belĂ€ggas med lösen. Vid godkĂ€nd retur sĂ„ Ă„terbetalas hela köpesumman med eventuella vĂ€rdeminskningsavdrag (se ovan) och/eller avdrag för returfrakt, inom 14 dagar.


Garanti
Alltid minst 2 Ärs garanti pÄ alla varor
med undantag för förbrukningsvaror (som tex batterier, lampor etc), demo-ex  och begagnat. Begagnade varor lĂ€mnar vi minst 3 mĂ„naders garanti pĂ„, medans uppgift om garantitiden pĂ„ demo-ex varierar, det framgĂ„r dock alltid pĂ„ produktens sida. Uppgift om garantitid lĂ€ngre Ă€n 2 Ă„r stĂ„r alltid pĂ„ varans produktsida.  Om en vara skulle gĂ„ sönder inom garantitiden sĂ„ ska ni alltid kontakta oss för vidare instruktioner samt erhĂ„lla ett returnummer. Du kan alltid returnera en trasig produkt till oss, men i mĂ„nga fall gĂ„r det fortare om varan skickas direkt till leverantören, men kontakta oss först. Garanti ska alltid styrkas med giltigt inköpskvitto. NĂ€r du behöver returnera en vara, tĂ€nk dĂ„ pĂ„ att emballera varan vĂ€l dĂ„ skador till följd av dĂ„lig emballering debiteras dig som kund. Ett tips Ă€r att alltid behĂ„lla orginalförpackningen för eventuella returer. Om du returnerat en vara och den vid kontroll visar sig vara felfri, debiterar vi dig en undersökningskostnad pĂ„ 200 kr samt vĂ„ra fraktkostnader. Returer fĂ„r ej belĂ€ggas med lösen. Vid godkĂ€nd reklamation sker nĂ„got av följande: reparation, omleverans eller hĂ€vning av köpet. Vi ersĂ€tter dig ocksĂ„ för eventuella kostnader som uppkommit i samband med reklamationen sĂ„som fraktkostnader, och en ev Ă„terbetalning görs dĂ„ inom 14 dagar. Vi ser helst att reklamationer skickas in med företagspaket för snabbast hantering! I de flesta fall kan vi Ă€ven skicka ut en returfraktsedel som du enkelt klistrar pĂ„ paketet och lĂ€mnar in pĂ„ samma stĂ€lle som du hĂ€mtade ut den frĂ„n. Om tvist skulle uppstĂ„ sĂ„ följer vi alltid AllmĂ€nna reklamationsnĂ€mndens beslut (ARN).


ReklamationsrÀtt
Som konsument har du Àven 36 mÄnaders reklamationsrÀtt pÄ nya varor enligt konsumentköplagen. Detta innebÀr att du har rÀtt att reklamera en vara som inte fungerar som den ska inom 36 mÄnader (3 Är) frÄn det att du tagit emot varan. TÀnk dock pÄ att du mÄste reklamera varan inom skÀlig tid, alltsÄ sÄ snart du upptÀcker felet (2 mÄnader rÀknas alltid som skÀlig tid). Om du vill reklamera en produkt sÄ kan du kontakta oss frÄn kontaktformulÀret, eller pÄ mail: info@snyggtljud.se eller telefon: 0522-123 60. För att reklamationen ska godkÀnnas sÄ ska felet vara ursprungligt, alltsÄ att felet fanns redan vid inköpstillfÀllet. LÀs mer pÄ konsumentverkets hemsida: Reklamation. En vara kan vara felaktig redan frÄn tillverkning men dÀr symptomen inte visar sig förrÀn lÄngt senare. Vid godkÀnd reklamation sker nÄgot av följande: reparation, omleverans eller hÀvning av köpet. Vi ersÀtter dig ocksÄ för eventuella kostnader som uppkommit i samband med reklamationen sÄsom fraktkostnader, och en ev Äterbetalning görs dÄ inom 14 dagar. Vi ser helst att reklamationer skickas in med företagspaket för snabbast hantering! I de flesta fall kan vi Àven skicka ut en returfraktsedel som du enkelt klistrar pÄ paketet och lÀmnar in pÄ samma stÀlle som du hÀmtade ut den frÄn. Om tvist skulle uppstÄ sÄ följer vi alltid AllmÀnna reklamationsnÀmndens beslut (ARN).


Återbetalningar
Eventuella Äterbetalningar vid Ängrat köp, hÀvt köp eller andra reklamationer, sker inom 14 dagar (oftast nÄgra fÄ dagar) och med samma betalsÀtt som produkten köptes med.
OBS: Du som har betalt din faktura men ÀndÄ Ängrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector Bank.
För Äterbetalning av tillgodo behöver Collector Bank kontaktuppgifter och kontouppgifter frÄn dig, de lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning.
Maila dina uppgifter till contactcenter@collector.se, eller ring till 031-7502773.


Service
Service och reparation av produkter med garanti sköts normalt av respektive tillverkares serviceverkstad. Den trasiga varan skickas antingen till oss eller direkt till serviceverkstaden. Vi kan ofta bistÄ med fraktsedlar.
Kontakta oss  för mer information vid garantiĂ€renden.

Vi hjÀlper dig Àven med service pÄ produkter dÀr garantin gÄtt ut, antingen egenom att hÀnvisa till rÀtt verkstad eller sÄ kan vi i vissa fall ta hand om servicen i vÄr egen verkstad.


Personuppgifter
Vi pÄ Snyggt Ljud i Sverige Àr ansvariga för att alla personuppgifter hanteras pÄ ett sÀkert sÀtt enligt Personuppgiftslagen (PuL). Vi lÀmnar inte ut nÄgra personuppgifter till tredje part utan all information hanteras internt i företaget och anvÀnds enbart för att fullfölja vÄra Ätaganden gentemot vÄra kunder och för marknadsföring dÀr etablerade kundrelationer finns.


Samtycke
NÀr du genomför ett köp i vÄr nÀtbutik eller registrerar ett konto pÄ vÄr hemsida sÄ godkÀnner du samtidigt att vi lagrar dina personuppgifter.


Vilka uppgifter samlas in?
Uppgifter sÄsom namn, adress, telefonnummer och e-post behövs för att kunna skicka varor till dig som kund och för att du ska kunna ta del av meddelanden, nyhetsbrev och annan marknadsföring.
Du kan alltid kontakta oss för att fÄ reda pÄ vilken information som finns registrerad om dig och om nÄgon/nÄgra uppgifter Àr oriktiga, krÀva att dessa Àndras.



Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och andra felaktiga uppgifter pÄ hemsidan samt prisÀndringar, slutförsÀljning. Vi reserverar oss för leveransfördröjningar utanför vÄr kontroll. Information om olika produkter Àr hÀmtad frÄn tillverkare eller distributör med ev kommentarer/omdömen av oss och ska ses som ett hjÀlpmedel, inte en definitiv faktasamling. Vill du vara sÀker pÄ en uppgift, kontakta tillverkaren eller hör av dig till oss sÄ tar vi reda pÄ det du önskar veta.
Snyggt Ljud © 2017